Ahad, 9 Oktober 2011

Pasukan Bola Sepak Kambing United

Meon 5 (proposal)

Cadangan tajuk : Perang Bola Liga Kampung Bermula!

Sinopsis cerita :

Kali ini Komik Meon 5 tampil dengan lebih aksi di mana Meon, Kuzi dan Din mewakili pasukan mereka iaitu Pasukan Kura-Kura FC telah diundi untuk bermain di perlawanan pembukaan. Pasukan Kura-Kura FC akan menentang pasukan Kambing United dalam perlawanan tersebut.

Pasukan Kambing United merupakan sebuah pasukan bola sepak yang sangat berpengalaman dan pernah menjadi Naib Juara Liga bola kampung tersebut sudah tentu banyak cabaran perlu di atasi oleh Meon dan rakan-rakannya untuk menyaingi lawan mereka. Lebih-lebih lagi mereka bermain di perlaawan pembukaan tentu sahaja mereka akan menerima tekanan dalam perlawanan tersebut.

Berjayakah Pasukan Kura- Kura FC menentang lawannya iaitu Pasukan kambing United ?



Pengenalan Watak Baru

Mat Junid Jeli (Jurulatih Kambing United)

merupakan bekas pemain ragbi daerah dan telah menjadi jurulatih Pasukan kambing United. Beliau telah melatih pasukan tersebut secara lasak sebagaimana bermain ragbi.




Pasukan Kambing United

Pasukan ini bekas Naib Juara Liga Bola Kampung pada tahun sebelumnya. Memiliki dua pemain pertahanan yang kebal dan lasak.

Pasukan ini sangat terkenal dengan teknik tandukkan. Mereka juga menggayakan fesyen rambut bertanduk sebagai identity pasukan seperti mana tanduk kambing jantan .

Maka haiwan temanya iaitu Kambing Jantan telah menjadi mascot kepada pasukan mereka.



walau bagaimana pon, komik Meon masih dalam proses perbincangan dengan pihak penerbit... insyaallah tak lama lagi adalah hasilnya tu....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan