Ahad, 23 Oktober 2011

jom ulangkaji sikit!

Assalammualaikum semua …

Hari ini aku nak mengajak korang korang mengenali dengan lebih dekat dengan sebuah komik tempatan yang maha hebat ini… Komik yang aku maksudkan ialah komik…

MEON- Perang Terung Manggor…

Hahahaha!! Komik aku sendirilah.. hihihihi (sambil kembang hidung)…

Terlebih dahulu aku nak mengucapkan jutaan terima kasih kat korang yang telah memiliki Komik bersiri aku tersebut dan kepada korang yangmasih belum memilikinya juga aku nak ucapkan terima kasih sebab korang sudi menyokong aku supaya terus berkarya dan kalau ada masa dan duit lebih … gi lah beli ya!! Aku amat menghargainya… cayalah Bro!!

Malas aku nak buang masa korang maka jom baca ini….

Komik 1- MEON- Perang Terung Manggor…

Ini merupakan kisah pertama Meon dan kawan-kawannya iaitu Din dan Kuzi. Dalam siri Komik Meon yang pertama ini, Meon, Kuzi dan Din ingin bermain Perang Terung Manggor namun mereka kekurangan alatan terutamanya papan untuk dibuat senapang kayu. Aku rasa ada antara korang pernah main senapang kayu tersebut masa korang di zaman kanak-kanak dahulu kan kan kan.Kepada mereka yang tak pernah main permainan ini, elok sangatlah beli komik ini sebab kat dalamnya ada cara-cara nak main senapang kayu dan ada aku ceritakan tentang sejenis buah yang digunakan sebagai peluru untuk permainan ini..

Berbalik kita ke kisah komik ini, Meon , Kuzi dan Din terpaksa melalui pelbagai halangan yang tidak mereka duga. Antaranya ketika mereka berusaha mendapatkan sekeping papan dari reban ayam milik Pak Abu secara tiba-tiba reban ayam tersebut roboh! Masak Meon , Kuzi dan Din kena motivasi… begitulah lebih kurang ceritanya…

Selain itu,aku juga telah menyelitkan kisah Meon , Kuzi dan Din juga menjalankan satu misi membalas dendam kerana Ani dan Alin telah diganggu dua orang budak nakal . Ya! Nama budak nakal tersebut ialah Kantan dan Denan. Nak tahu apa misi yang Meon , Kuzi dan Din lakukan… Mereka bertiga telah menyerang Kantan dan Denan menggunakan senapang kayu tersebut… apalagi masaklah si kantan dan Si Denan kena bedilan peluru tersebut.. tapi berjayakah misi tersebut?! Berjayakah! Pergh!! Memang sengaja aku akhiri kisah tersebut begitu kerana kemungkinan ada sambungannya di masa akan datang ..insyaallah…

berikut merupakan maklum balas terhardap komik sulungku ini...

gambar ini ehsan daripada Tuan Rohidzir Rais di Facebook bertarikh February 16, 2010.

Rohidzir Rais

Komik MEON mebantu anak saya membaca lebih lancar...
    • Rohidzir Rais Ketika mula membaca komik ini, Wahbah masih terpaksa mengeja satu persatu perkataan. Selepas separuh komik ini diibacam dis sudah lancar membaca... alhamdulillah
      February 16, 2010 at 8:23pm ·
oleh itu aku pun mendapat satu idea untuk kartun semuka seperti kat bawah nie...


sekian itu jer! i love u all .. bye bye, see u all!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan